Bayahibe / Dominikanske Republik # 6

Bayahibe er nok den mindste by jeg nogensinde har boet i på min rejser. Man kan gå hele byen rundt på ca 15 minutter. Men her er super hyggeligt, når det ikke lige stormer og regner hele tiden, som jeg oplevede de første to dage. Det fucked lidt med mit humør, da næste alle restauranter og barer var lukket, og byen var helt død. Men da solen så endelig dukkede frem, og jeg skyndte mig ned på stranden, begyndte det fandme at trope regne igen. FUCK!!

Men onsdag morgen skulle jeg på tur og vågnede til helt blå himmel, og havde en uforglemmelig dag i sigte. Turen var rundt omkring byen og en lille flod, i nogle små speedbåde man selv styrede. Kom lidt før og sad og snakkede med en af guiderne, som forklarede at den bagerste båd var den man skulle vælge, hvis man var til fart. Så selvfølgelig var det den jeg tog.

Så sejlede vi ud og lærte lige bådene at kende, stille og roligt det første kvarter. Det blæste lidt den dag, men da vi kom godt ud på havet, sejlede vi med bølgerne, så den fik fuld speed. Har sgu aldrig styret min egen speedbåd før, så smiler kom hurtigt frem.

Vi kom så fordi en masse kæmpe huse, hvor alle de kendte boede. Men da de fortalte at det var der Michael Jackson boede, kunne jeg kun grine. Råbte tilbage at han havde været død i flere år, og de så helt chokeret ud. Med vi forsatte igennem en lille havn, og op igennem en flod hvor den fik fuld power igen. Det var et så smukt område, og smilede så meget at jeg fik helt ondt i kinderne.

Da vi kom ud på åbent hav igen, kom bølgerne lige imod os, så lod mig falde lidt tilbage, inden jeg gav den fuld gas og fløj fra bølge til bølge. Var helt oppe og ringe, og skreg helt vild. Men efter lidt tid lagde havet sig lidt igen.

Skyndte mig på stranden da vi var færdige, og fuck det var dejligt at bade lidt, og mærke solen igen. Kl 15 45 skulle Barcelona så spille Champions League mod Paris, så havde fundet et lille pizzaria hvor jeg kunne se den, i selskab med et par franskmænd. Da Barca så lavede det største comeback i CL historie, med tre mål de sidste ti minutter, gik jeg fuldstændig amok. Da jeg gik derfra, var jeg så glad at jeg rystede over det hele. Gik og råbte og slog mig på brystet, og de lokale troede jeg var blevet sindsyg. Sluttede så denne specielle dag af med en suveræn middag, på byens bedste restaurant.