Koh Mudsum – Koh Tan / Thailand  # 12

Min sidste dag skulle jeg på en snorkling/hygge tur, på to små øer tæt på Koh Samui. Vi kørte ned sydpå, og tog båden over til Koh Tan. Var på båden med et norsk par, og et kinesisk par med deres lille dreng. Det blæste vildt meget den dag, så da vi kom ud fra den lille havn, var der høj søgang. Bølgerne sprøjtende ind over båden, og man var hurtigt helt gennemblødt. Det norske par og mig fik kæmpe griner, da den kinesiske mor begyndte at slå en paraply op, og prøvede at gemme sig under den. Det hjalp hende ikke synderligt meget, og hvem fanden har også en paraply med på snorkling tur. Manden kiggede lidt ondt på os, også kunne vi slet ikke stoppe vores grineflip. Men vi kom over til Koh Tan med lidt besvær, og begyndte og snorkle.

Der var okay med fisk, men korallerne var ikke specielt flotte. Kun et par enkelte helt lysegrønne, og et par stykker der var mørkerøde. Er ikke det vildeste sted jeg har snorklet, men det var meget hyggeligt. Forundre mig altid, at selv om der er tusindvis af fisk, rører man aldrig nogen når man svømmer rundt mellem dem.

Efter en halv time havde vi set det der var at se, så fik fat i kaptajnen, og spurgte om vi ikke skulle se at komme videre. Det var alle friske på, og vi sejlede så mod Koh Mudsum. Vinden var taget lidt til, så det var en rigtig action tur. Paraplyen kom selvfølgelig osse op igen. Da vi kom over på Koh Mudsum, var der kun en anden båd, men de forsvandt hurtigt.

Der var en skøn måde at bruge den sidst dag på min helt egen strand, Ricky’s Beach. Tror jeg var i vandet ca ti gange. Der kom lidt flere både til sidst, men der var strand nok til alle.

Efter nogle totalt afslappende timer, sejlede vi tilbage og fik lidt frokost. Vinden havde lagt sig lidt, så det gik lidt nemmere på vej tilbage. Til sidst sejlede vi forbi det sted, hvor jeg tre dage tidligere havde cyklet på havbunden. Det var lidt flippet at tænke på.

Det var alt for denne gang. Håber i har syntes det var hyggeligt/sjovt at følge lidt med på min rejse. Vender snart tilbage igen.. ☺