Koh Samui / Thailand # 11

Siden jeg var kommet til Lamai Beach, havde jeg slappet fuldstændig af, krydret med en lille bytur. Stranden var der jeg brugte min tid, og mit mad forbrug nåede nye højder, men efter seks dage, var maven vokset, og uroen begyndt at vende tilbage i benene.

Så fik booked en mountainbike tur, til den sydlige del af øen. Vi mødtes tidligt, så vi ikke skulle køre i den aller værste hede. Det var Kris, guiden, og Thomas som også var fra København, og som havde kørt med Kris flere gange. Udstyret var tip top, og fik en Trek cykel, som kørte upåklageligt.

De først 3-4 kilometer var på nogle af de store veje, indtil vi kunne dreje af, og kører på steder vi havde for os selv. Alle folk vi mødte var skide søde og hilste pænt. Men de sindssyge hunde jagtede os flere gang, og kun råb og lidt sparken ud efter dem hjalp.

Da vi kom længere sydpå, kørte vi ind i junglen, og kørte lidt off road. De to andre var pænt rutineret, så farten var rimelig høj. Kris spurgte på det første stop, om jeg var frisk på lidt extra, som ville være meget udfordrende, men super sjovt. Selvfølgelig var jeg det. Så vi kørte dybere ind i junglen, og efter lidt tid, begyndte det af gå lidt nedad på den lille sti. De næste 10-15 minutter var det totalt downhill kørsel. Der var kæmpe palmeblade, kokosnødder, buske, træer osv overalt på stien. Men skulle virkelig koncentrere sig, da vi kørte over 50 kilometer i timen. Man bremsede mere end man trådte i pedalerne. Min hjerne sagde fuck fuck, men samtidig havde jeg det vildeste smil på læberne. Vi endte nede ved vandet, hvor der lå et lille tempel, vi skulle se. Varmen var kvælende inde i junglen, men man tænkte ikke så meget på det, så længe man kørte. Først når man stoppede, væltede sveden ud af ens krop.

Vi fik lidt vand og kom lidt ned i gear, inden vi forsatte. Vi kørte så mod en strand, hvor der var vildt lavvandet, og fortsatte så ned og kørte på havbunden, der hvor vandet havde trukket sig tilbage. Det var helt genialt, og farverne var så smukke, at man tror det var løgn.

Kris vidste os også David Beckham’s hus, som man kunne se herfra.

Derefter kørte vi rundt og så en masse, blandt andet en Budha statue som ingen andre turister kendte, og som Kris havde fundet ved et tilfælde.

Meget af tiden kørte vi off road, og tog nogen chancer. Men nogen gange kunne vi ikke komme igennem, så vi måtte vende om, og prøve et andet sted. Men det var skide sjovt, og vi så en masse vi ellers ikke ville ha set.

Kris havde hele dagen lovet mig en extra sød og lækker kokosnød, men alle de steder vi besøgte, var der lukket. Så da han sagde vi skulle køre et sted hen hvor de helt sikker havde nogle, kunne jeg ikke lade være med at drille ham lidt, og sagde, det har du sagt hele dagen. Kom så med den kokosnød. Så vi forsatte, og kom til endelig til kokosnød himlen.

Må indrømme at det var den bedste kokosnød jeg nogensinde havde smagt, men havde det også ret varmt. De stod og flækkede nødder hele dagen, som så blev sendt til Bangkok. Dagslønnen var 200 bath, og det var det samme vi gav for tre stk, så de blev pænt glade da vi kom. Havde små fem kilometer igen, inden vi sluttede af med en frokost på en organisk café, hvor de produceret alt fra bunden. Måske det bedste måltid jeg fik på hele min rejse. Små 40 kilometer nåede vi op på. Endnu en af de dage man ikke lige glemmer lige med det samme.