Ang Thong National Marine Park / Thailand # 8

Grunden til at jeg var kommet til Koh Tao, var at jeg skulle på et tre dages cruise, i Ang Thong National Marine Park. Vi skulle mødes i en lille bugt, der hedder Chalok Baan Kao, kl 8 30, men fik ikke meget søvn den nat, da et hold vilde hunde, nede på stranden, peb, sloges, hyllede og nærmest skreg hele natten. Hundene hernede er bindegale, og man siger at op mod 40 procent af dem, har hundegalskab. Så var pænt smadret da jeg skulle op og igang. Selvfølgelig var der heller ikke noget varmt vand, den morgen. Så måtte barberer både hovedet, og ansigtet i koldt vand. Av av.. Men vi blev sejlet ud i en long-tail båd, til skibet, og kom hurtigt i snak med tre nordmænd, og deres to australske venner. Heldigvis for det, for de andre syv personer, var fra Frankrig, og kunne dårligt nok fem engelsk ord. Typisk franskmænd. 👎 Niels, hans kæreste Susanne, hans bror Andreas, og Clint og Thomas, var så dem, jeg hængte ud med de næste tre dage. Vi startede hurtigt med at få nogle bajerer, på turen over til Ang Thong, da Thomas havde fødselsdag. Andreas gik hurtigt død, da de havde festet hele natten.

Efter et par hyggelige timer ankom vi, og hurtigt var vi i vandet. Det var dejligt varmt, og 100 meter fra os kunne vi se en del lyserøde delfiner, der dykkede op og ned hele tiden. Vi fik også kajakkerne i vandet, og mig og Andreas sejlede ud til de andre, med kajakken fyldt med kolde øl. Det var en god træk, og humøret var begyndt at blive pænt højt. Franskmændene var allerede begyndt, at blive lidt trætte af os. Men som jeg sagde til de andre, fuck dem, vi hygger os jo bare. En time senere, sejlede vi alle ud i kajakkerne, med Julian i spidsen. Han var bossen, og på båden var der også kaptajnen, og hans kone, som stod for alt maden.

Vi sejlede så over til nogle af kalkstens klipperne, og fortøjet vores kajakker. Det var ikke så dybt der, og man kunne gå ind i en masse små huler, hvor erosionen gennem tiden, havde lavet nogle fantastiske formationer.

Da vi kom tilbage, stod den på lidt frokost, godt, for var mega sulten. På hele turen, fik vi den mest fantastiske thai mad, snacks osv. Hende kokken var virkelig en stjerne. Hun havde næsten ingen plads, men lavede mirakler hver dag.

Efter frokost måtte vi en tur i vandet igen, inden vi tog over til den grønne lagune. Sejlede i et kvarters tid, og så der ikke var andre end os der. Dejligt, alle turisterne var væk, og vi havde det hele for os selv. Sådan var alle tre dage planlagt. Når vi besøgte nogen steder, hvor der ellers ville være helt fyldt, kom vi enten tidligt om morgenen, eller ud på eftermiddagen.

Man må desværre ikke bade i den grønne lagune, men vi tog en dukkert, da vi kom ned på den lille strand igen. Vandet var lidt koldere her, og det var helt perfekt. Vi sejlede så over i en lille bugt, hvor vi lå i læ, og kastede anker for natten. Solen var ved at gå ned, og der kom ligesom lidt ro over alle sammen, mens vi nød den smukke solnedgang.

Senere hold vi alle sammen, en lille hyggelig fest ombord, med gode drinks, god mad, og totalt sjove samtaler. Har sjældent grint så meget. Omkring midnat gik de fleste af os til ro, efter en lang, men uforglemmelig dag.